poniedziałek, 2 lutego 2015

4. Raptured Pride

Oceniający: Abi
Tytuł: "Raptured Pride"
Autor: Agusii77

1. Pierwsze wrażenie.
Tak jak i Twój poprzedni blog, także i ten jest zadbany, posiada miły dla oczu szablon, zaś czcionka tekstu jest czytelna. Po lewej stronie mamy odnośnik do poprzedniej części opowiadania, co w Twoim przypadku jest bardzo ważne, gdyż jest to kontynuacja. Zastanawia mnie tylko, czemu ciąg dalszy historii nosi inny tytuł? Oczywiście pisanie "Każdy ma swoją ciemną stronę, ale moja przesłoniła tę jasną 2" było by dość dziwne i nieoryginalne, jednak nie widzę żadnego powiązania tytułowego między dwoma blogami. Jeden jest napisany w języku Polskim, zaś drugi w Angielskim.
Punkty: 7/10

2.Treść.
-przedstawienie postaci
Przedstawienie głównych postaci odbyło się już w poprzedniej części i to tam ich głębiej poznaliśmy, aczkolwiek dobrze, że dołączyłaś zakładkę o bohaterach, gdyż w razie czego, zawsze możemy w łatwy sposób odnaleźć i przypomnieć sobie o nich. W kontynuacji dodałaś dwóch nowych bohaterów, których opisałaś w tak dobry sposób, że uczucie nienawiści jakie czuje do Pearly jest niewyobrażalne, ale o tym w następnych podpunktach.
Punkty: 10/10

-opisy
Bardzo spodobał mi się opis emocji jaki przeżywał Harry w rozdziale drugim, na prawdę dobrze to przedstawiłaś. Miejsca, rzeczy i okoliczności również opowiedziane są szczegółowo i bardzo obrazowo z czego jestem wielce zadowolona i z chęcią chcę mi się czytać Twoją historię.
Punkty: 10/10

-fabuła
Pierwsze trzy rozdziały były trochę męczące, dopóki nie przyjechało kuzynostwo głównej bohaterki. Wówczas, już za pierwszy bezczelny tekst do Alison miałam ochotę Pearly zabić własnymi rękami, zaś po sytuacji, w której Pearly poznała się z Harrym mój żołądek skręcił się z emocji... i wkurzenia. Tajemnicza końcówka rozdziału ósmego, ponownie namówiła mnie na wyczekiwanie następnych rozdziałów. I było warto.
Punkty: 8/10

3.Poprawność
-ortografia
Błędów ortograficznych nie popełniasz zbyt często. Jedynie czasem dopatrzyłam się drobnostek, jak na przykład zapomnienie rozpoczęcia zdania od wielkiej litery.
"[...]chłopak puścił mnie i skierował się na górę. nietrudno mu było znaleźć pokój małego[...]"
Albo, zapewne, pomylenie literek.
"Możesz położyć do na sofie i z nim pogaworzyć." ---> z pewnością chodziło o słowo "go", zamiast "do".
"Jednak od od razu myślał, że będziemy razem." ---> niewątpliwie pomyliłaś "od" z "on".
Jednym z błędów, które znalazłam w tekście, był błędem językowym, a występuje on w zdaniu:
"Bo jeżeli tak, to należały jej się brawa." ---> od "bo", "ponieważ", "albo" i innych spójników nie zaczynamy zdania.
Punkty: 7/10

-zasób słownictwa i styl
Powiedziałabym, że piszesz coraz lepiej, rzadko zdarzają się w Twoim tekście powtórzenia, jednak jeszcze spotkałam się ze zdaniami, które nie były w pełni dla mnie zrozumiałe, np.:
"Przetarłem rękoma twarz, która była cała mokra. Ciągle przed oczyma miałem obrazy z tego dziwnego snu. Ból rozsadzał mi czaszkę, więc nie próbowałem go interpretować. Sny są na tyle dziwne, że można wręcz coś wymusić. Wszystko można logicznie wytłumaczyć. Za Carly mocno tęskniłem, dlatego mi się przyśniła."
Ludzie są istotami rozumnymi, także każdy powinien w jakiś sposób dociec o co Ci chodziło, pisząc zdanie: "Sny są na tyle dziwne, że można wręcz coś wymusić."
Jednak pisząc opowiadanie masz opowiedzieć jak najwięcej z najmniejszymi szczegółami, gdyż nie potrafimy Ci czytać w myślach, także powiem szczerze, że z kontekstu słabo mogę odpowiedzieć sobie na pytanie "co wymusić?".
"Za Carly mocno tęskniłem, dlatego mi się przyśniła." ---> to zdanie dziwnie brzmi, lepiej jakbyś napisała: "Mocno tęskniłem za Carly, dlatego sądzę, że mogłaby być to przyczyna pojawienia się jej w moich snach."
"Z Pearl miałam wiecznie nie najlepszy kontakt. Wiecznie się kłóciłyśmy[...]" ---> powtórzenie drugiego słowa "wiecznie", można było zastąpić, choćby słowem "nieustannie". Jeśli masz problem z wymyśleniem synonimu, wystarczy, że wpiszesz w google słowo, które Ciebie interesuje i dopiszesz po spacji "synonim".
Dam na przykładzie jeszcze jedno zdanie, w którym jedno ze słów nie pasuje, a jest to:
"Spokojnie, kochanie, będzie dobrze. Wybacz, ale muszę już iść. Debby na pewno się niecierpliwi, a jutro oboje mamy do pracy."
Na pewno chodziło, że bohaterowie nazajutrz idą do pracy.
Punkty: 7/10

-interpunkcja
Sporo błędów interpunkcyjnych odnalazłam w Twoich opisach, np.:
"[...]przytulać i kołysać aby przestał płakać." ---> przed "aby" stawiamy przecinek, ponieważ, przypomnę z poprzedniej oceny, oddzielamy zdanie podrzędne od nadrzędnego.
"[...]ignorowałam go tak długo aż mogłam." ---> przed "aż" również pamiętajmy o przecinku.
"[...]zająć trochę w czasie gdy ty się zdrzemniesz" ---> przed "gdy".
"[...]który w nią wlałem nie było mowy by cokolwiek pamiętała." ---> przed "by"
"[...]przecież to było wiadome iż kocham Stylesa." ----> przed "iż". Ta sama zasada, która dotyczy powyższych przykładów.

"[...]mocno ją łapię lecz ona rozpada mi się w ramionach[...]" ---> przed "lecz" stawiamy przecinek, gdyż jest to spójnik, a dokładnie spójnik przeciwstawny.
Punkty: 5/10


4.Dodatki.
Ładny szablon, zakładka bohaterowie wraz z gifami przedstawiającymi występujące postacie oraz zwiastun, który szczerze, wielce nie zachęcił mnie do czytania. Myślę, że dwa punkty to zasłużona ocena.
Punkty: 3/5

Podsumowanie: Otrzymujesz 57 punktów, co jest równoznaczne z oceną bardzo dobrą.
Streszczając:
-pamiętać o przecinkach przed "by", "aby","aż","iż","gdy".
-nadal pamiętać o przeczytaniu całości, zanim opublikujesz.
Ogólna fabuła niezła, spotykana, ale jednak ma w sobie coś oryginalnego, dzięki czemu chce się ją czytać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała Sasame Ka dla Zaczarowane Szablony